Jedním z mála segmentů české ekonomiky, který trvale zaznamenává nárůst tržeb, jsou bezpochyby elektronické obchody – eshopy. A jednou z nejsilnějších částí této skupiny jsou eshopy s hračkami a potřebami pro děti. Právě v oboru dětských hraček existuje vrchol sezony, který se během roku neopakuje – Vánoce. Meziroční nárůst v prodeji hraček statistici spočítali na 1,5% a celkově tak dosahuje hodnoty téměř 5 miliard korun. Více než polovina těchto tržeb je pak realizována během dvou měsíců – listopadu a prosince. Nápor na logistické možnosti eshopů s hračkami je v tomto období enormní a zdaleka ne všichni jej zvládnou.
Podle průzkumů vedou mezi českými dětmi klasické hračky. Hitem je oblíbená dětská stavebnice Lego, která již není dávno doménou jen pro chlapce, ale čím dál více mají Lego v oblibě i děvčata. Překvapivě oblíbená je pak mezi českými dětmi stavebnice Seva, V těsném závěsu pak následují sportovní hračky – dětská kola a další dětské sportovní potřeby. Celkem překvapivý je nárůst poptávky v segmentu společenských her, a to jak pro děti, tak pro dospělé.
Poptávku po konkrétním modelu hraček velmi ovlivňuje reklama – a to jak televizní, tak filmová. Dobrý příkladem je využití filmové ságy Star Wars, na kterou reagoval největší světový výrobce stavebnic pro děti Lego a na trh dodal stavebnici Lego Star Wars, která se stala jedním z předvánočních hitů, a v dnešní době se stala trochu nepochopitelně nedostatkovým zbožím. Podobně jsou ale na tom i plyšové hračky , které využívají posledních kreslených filmových trháků – filmů Doba Ledová, Auta nebo Shrek. U těchto druhů hraček jsou pak zákazníci ochotni sáhnout hlouběji do peněženky, což není dnes příliš obvyklý přístup.
Samostatnou kapitolou jsou elektronické hračky pro děti – zde reprezentované především tablety, herními konzolemi a chytrými telefony. Především herní konzole se díky vývoji stali velmi oblíbeným dárkem – a to nejen pro děti, ale i pro jejich rodiče, především pak tatínky. Zdá se, že možnost zahrát si doma v obývacím pokoji tenis nebo golf se svými dětmi přesvědčila rodiče k nákupu této ne zrovna levné hračky.
Letošní předvánoční nákupy hraček se pak koncentrovaly především do posledního měsíce prosince. Zákazníci zdá se vyčkávali s nákupem na poslední chvíli, a o to hektičtější to pak pro celou řadu obchodníku s hračkami bylo. Ti, kteří objednali na poslední chvíli, se často objednaných hraček dočkali až po Vánocích. Především v posledním týdnu před Vánocemi byl nápor na logistiku eshopů enormní a zdaleka ne všichni je zvládli. Výhody měly v tu chvíli ehopy s hračkami, které disponují zázemím kamenné prodejny ( a těch na trhu věru mnoho nenajdete), kde bylo možné si dárky vyzvednout osobně a stihnout tak vše ještě do Štědrého dne.
Ale ani po Vánocích nehází obchodníci flintu do žita – v lednu začínají velké výprodeje a slevy, sortiment hraček nevjímaje. Slevy v lednu mou být opravdu výrazné, a část rodičů na ně slyší. Eshopy s hračkami a dětským zbožím tedy doufají, že se jim povede docílit slušných lednových tržeb, byť s nižší marží na zboží. Do dalších Vánoc je totiž hrozně daleko …
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Hledáte zábavu pro Vaše děti ? Co takhle podívat se společně pohádky online ? Krteček, Tom a Jerry a další kreslené pohádky zdarma ke shlédnutí
Za podporu našich stránek děkujeme :